سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به چه شکل ساب دامین بسازیم و التفات تشکیل داد ساب دامین چیست؟

چه گونه ساب دامین بسازیم و مداقه ساخت ساب دامین چیست؟

در دنیای امروز که استفاده از اینترنت رواج یافته و بسیاری از کارهای روزمره بشر‌ها از این طریق ایفا میگردد. با صرفه‌سازی سایت‌ها مطابق نیاز مخاطبان و کاربران عنایت ویژه‌ای پیدا کرده است. در واقع در سئو یکی از جنبه‌های اساسی این است که بتوانیم وبسایت خود را بر اساس ادراک کاربران و منطق موتورهای جستجو باصرفه‌سازی کنیم. سئو در مشهد با اینکه امروزه موتورهای جستجوی اینترنتی به حد زیادی غامض شده‌اند و از هوش تصنعی بالایی برخوردار می‌باشند. اما باز هم قدرتمند نیستند که بتوانند تارنما‌های متفاوت را در حین جستجو با بینش مشابه با انسان تجزیه و رسیدگی کرده! و به عنوان نتیجه جستجو توصیه نمایند. ایجاد کرد ساب دامین در یک وب سایت یکی‌از راه‌های باصرفه‌ سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو به حساب می آید. برای اینکه بدانیم چگونه ساب دامین بسازیم و با تأثیر آن در سئو آشنا شویم با ادامه این نوشته ی علمی همراه شوید.

 

ساب دامین چیست و چه اهمیتی دارد؟

با مراجعه به اینترنت و جستجوی یک مسئله در موتورهای جستجو، بارها با انواع ساب دامین روبرو شده‌اید! اما ممکن می باشد به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین در واقع به دامنه‌ای گفته میگردد که از دامنه و دامین اصلی وبسایت مشتق گردیده‌است. مثلا وبسایت گوگل با دامنه مهم google.com ساب دامین‌های زیادی قادر است داشته باشد. آدرس mail.google.com به عنوان یک کدام از دامنه‌های این وبسایت به حساب میآید که خدمات ایمیل را به کاربران ارائه می دهد.

در صورتی‌که این سوال در ذهن شما وجود دارااست که به چه شکل ساب دامین بسازیم؟ و آیا محدودیتی در ساخت ساب دامین برای یک وبسایت وجود دارد؟ رایا پارس باید اذعان کرد چنین محدودیتی وجود نداشته و ساب دامین‌های یک تارنما می‌توانند شباهتی از حیث ساختاری به یکدیگر نداشته باشند. ساب دامین‌ها در واقع دامنه‌های مستقل و مجزایی میباشند که تنها نام خود را از یک دامنه مهم گرفته‌اند.

 

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

 

 

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

آشنایی با تفاوت‌های اساسی ساب دامین با دامنه مهم

از آنجایی که ساب دامین و دامین از نگاه مفهوم بسیار شبیه به هم میباشند، در اکثری از مواقع با یکدیگر اشتباه گرفته میگردند. در گویش فارسی به ساب دامین what is seoذیل دامنه گفته می‌شود که کمتر گزینه استعمال قرار می گیرد. انواع ساب دامین، دامنه‌هایی می‌باشند که از دامنه مهم مشتق شده‌اند و ممکن می باشد صرفا وجه مشترک ساب دامین با دامین نام دامنه اساسی باشد! و از نگاه ساختاری و محتوایی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. ولی نکته مهمی که وجود دارااست این هست که ساب دامین ابدا دامنه اساسی وبسایت نیست. ساب دامین نسبت به دامنه مهم ممکن می‌باشد از دید ساختاری، سئو، محتوا تفاوت‌هایی داشته باشد یا مشابهت یه خرده به دامنه اصلی داشته باشد. درباره‌ی تفاوت‌هایی که بین دامین و ساب دامین وجود دارد می‌توان به مورد ها زیر اشاره کرد:

دامنه منحضر به فرد بوده و فقط یک بار استفاده می‌گردد ولی می‌توان از یک دامنه، انواع ساب دامین به هر چند را ساخت. البته در زمینه ی ساب دامین این نکته وجود دارااست که نمی‌توان از نام تکراری برای آنها به کار گرفت.

ساختار دامنه و ساب دامین با هم متعدد می باشد و ساب دامین در واقع زیرمجموعه‌ای از دامین و دامنه اصلی سایت می باشد.

از ساب دامین معمولا برای صفحه های فرعی وب سایت‌های معتبر استعمال میشود. مانند google.com که سرویس پست الکترونیکی گوگل (Gmail) می‌باشد.

معمولا تشکیل داد ساب دامین هزینه‌ای نداشته به صورت بدون پول ایفا می‌گردد البته برای داشتن دامین هزینه‌هایی مورد نیاز می‌باشد.

کاربردهای ساب دامین و تأثیر آن در سئو تارنما

با وجود اینکه انواع ساب دامین بخشی از دامنه اساسی وبسایت محسوب می شوند. ولی یک دامنه منقطع هستند که حتی در نتیجه ها موتورهای جستجو نیز به صورت جداگانه و جداگانه به نمایش درمی‌آیند. شرکت‌های تعالی برای اهداف مختلفی از انواع ساب دامین در تارنما خود به کار گیری می‌کنند که این ساب دامین‌ها میتوانند موقتی یا دائم باشند. نکته مهمی که در خصوص ساب دامین وجود دارااست این می باشد که برای بالا بردن سکو ساب دامین خود در گوگل باید از همان تکنیک‌هایی که در دامنه اساسی به کارگیری کرده‌اید در ساب دامین نیز منفعت ببرید.

در پاسخ به‌این پرسش که چرا و چگونه ساب دامین بسازیم؟ می بایست بیان کرد که ساخت ساب دامین کاربردها و مزایایی برای بهینه سازی وب سایت داراست که به گستردن زیر میباشند:

• ساخت وبسایت برای کاربران خاص:

مثلا در حالتی که شما سایتی داشته باشید که از قسمت‌های متعدد عالم مخاطبانی داشته باشد. می‌توانید برای پاسخگویی عالی به نیازهای آنها صفحاتی با زبان‌های مختلف به عنوان ساب دامین ساخت و ساز کنید. تأثیر این فعالیت در seo وب سایت این می باشد که با این عمل شما میتوانید برای هریک از ساب دامین‌های تشکیل داد شده هاست مجزا خریداری فرمایید. و با کاهش حجم کلی صفحات تارنما خود باعث افزایش سرعت سایت و در سود ارتقاء مرتبه آن در گوگل شوید.

• غیر وابسته کردن بخش بلاگ یا دکان:

بسیاری از وب سایت‌ها وجود دارند که ماهیت بلاگی دارند و قصد دارند که بخشی به عنوان مغازه ساخت و ساز کنند که این قسمت همنام با دامین مهم وبسایت باشد. از آنجایی که ساخت یک تارنما جداازهم برای فروشگاه نرم افزار‌ریزی زیادی طلب می‌کند و همچنین اماده ساختن سکو و رده برای آن در گوگل به راحتی امکان‌پذیر نیست به همین ادله بخش اعظمی از صاحبان وب سایت‌ها از ساب دامین برای ایجاد کرد قسمت فروشگاهی به کار گیری می‌کنند. این زمینه به صورت بالعکس نیز اتفاق می‌ افتد که بهترین چاره استفاده از ساب دامین همنام با دامنه مهم تارنما است.

• تشکیل داد بخش موبایل:

ساخت‌و‌ساز یک سایت ریسپانسیو که کاربر بتواند بر روی هر پلتفرمی آن را به نیکی مشاهده کند یکی‌از اصول seo بوده و از التفات ویژه‌ای در بدست آوردن جایگاه عالی در گوگل برخوردار‌است. برخی از افراد برای این که کاربران بتوانند از خدمات تارنما در شیت گوشی خود استفاده کنند به وسیله اشکال ساب دامین ورقه‌ای مجزا طراحی می‌کنند که متناسب با گوشی‌های موبایل میباشند.

• ایجاد کرد وب سایت‌هایی که کاربران آن نیاز به پروفایل مجزا دارا هستند:

برای وبسایت‌هایی که کاربران زیادی دارند و نیاز هست که برای اشتراک‌گذاری مطالب خود اقدام به ثبت نام کنند و پروفایل غیروابسته داشته باشند به کارگیری از ساب دامین بهترین گزینش خواهد بود. در واقع برای سایت‌هایی که وب لاگ اساس می باشند می‌توان برای هریک از کاربران یک ساب دامین هم‌نام با دامین اساسی تشکیل داد که هم از بار هاست کاسته گردد و هم اینکه گوگل هریک از این دامین‌ها را به صورت جدا از هم در حیث بگیرد. مزیت دیگر این کار این می‌باشد که در‌حالتی که که مخاطب با انتشار مطلبی آیتم جریمه گوگل قرار بگیرد این جریمه بر دامنه اساسی تأثیر نخواهد گذاشت

به چه شکل برای وردپرس ساب دامین بسازیم؟

از آنجایی که وردپرس یکی سیستم‌های رئیس محتوای پرکاربرد در طراحی سایت است پس از پاسخ به پرسش چگونه ساب دامین بسازیم وهله به این می رسد که با روش ساخت ساب دامین برای وردپرس آشنا شویم. برای این کار باید به نحوه زیر شغل نمایید:

وارد بخش Domain در هاست سی‌پنل شده و بر روی Subdomain کلیک نمایید.

وارد قسمت Create a Subdomain شوید

در این نصیب نام مورد نظر برای ساب دامین خود را وارد کنید

داخل مرورگر اینترنت خود یک تب تازه باز کرده و آدرس ساب دامین ایجاد کرد شده را وارد فرمائید

در صورت مشاهده خطای Forbidden در صفحه مرورگر بایستی بدین صورت فعالیت کنید که در قسمت Document root ساب دامین خود در صورتیکه که public_html/blog درج شد‌ه‌است آن را تغییر تحول داده و آدرس ساب دامین ایجاد کرد شده را درج فرمائید تا ساب دامین شما با موفقیت تولید شود.