سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قصه گوگل و بک لینک و پیوند های خریداری شده

سئو سایت  است که برای برطرف کردن آنها اقدام نمائید به دلیل آنکه این لینک‌ها اثرات مخربی بر رده بندی سایت‌تان دارا هستند. براین اساس در این نوشته‌علمی فراگیری بهینه سازی پیرامون این مباحث صبحت میکنیم که: این بک‌ لینک و پیوند‌ها چه هستند، چه طور میتوان آنها‌را شناسایی کرد و چطور می توان پیوند های اسپم را حذف کرد.


یک کدام از مهمترین فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی، کیفیت لینک است و برای دستیابی بدین امر مهم بسیار سعی کرده است. برای اولین بار حذف چنین پیوند‌هایی در نسخه آپدیت شده ی Google Penguin در سال 2012 رخداد و وبعدها تغییراتی بر آن اعمال شده و Panda update بوجود آمد. براساس حدس و گمان ها و پایانی تغییرات اعمال شده برای آپ تو دیت الگوریتم در ماه اپریل گذشته، به لحاظ می‌رسد که حذف این بک لینک ها باکیفیت یک تارنما رابطه مستقیمی دارد.




قصه گوگل و بک لینک و پیوند های خریداری شده

تمرکز گوگل بر روی سایت هایی می باشد که برای رقابت از بک پیوند های اسپم به کار گیری می‌کنند. تا چندین سال پیشین در شرایطی‌که می خواستید که در بالاترین لیست موتورهای جستجو قرار بگیرید کافی بود تا شماره ای بگیرید و تعدادی هزار لینک پیشنهاد دهید. به همین سادگی. اما آن پیوند ها کیفیت بدی داشتند، آنها به هیچ وجه وجود خارجی نداشتند. این خبر بدی برای گوگل بود چرا که در حاصل جستجو نمی توانست اعتبار یک وب سایت را نمایش دهد و بنابراین هرکس که یک وبسایت و پول داشت می توانست به راحتی رنک بالایی را به دست آورد. گوگل برای اینکه کیفیت نتیجه ها جستجو را افزایش ببخشد روشی را ایجاد کرد تا به وسیله آن وب سایت هایی را که لینک و پیوند هایی با کیفیت عالی را از طریق منابع قانونی ایجاد می نمایند شناسایی کند و وب سایت هایی را که از لینک های اسپم استعمال می‌نمایند جریمه کند تا بدین طرز چنین لینک هایی را فیلتر نموده باشد.


براین اساس فهمیدن چگونگی حذف لینک و پیوند های اسپم با گاز به یکی بخش های اصلی seo تبدیل شد.


بک لینک چه است؟

چطور می قدرت بک لینک های اسپم را شناسایی کرد؟

چطور می توان پیوند های اسپم را حذف کرد؟

1. بک لینک و پیوند چه است؟

یک کدام از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک بک لینک و پیوند بد ویژگی و کیفیت آن وبسایتی می باشد که چنین لینکی از آن آمده است. چنین لینک و پیوند های خطرناکی اکثر اوقات به شیوه پایین قابل شناسایی هستند:


پیوند های منشاء گرفته از وبسایت هایی که تنها هدف آنها سئو می باشد، که به آنان مزرعه لینک و پیوند یا

Link farm گفته میشود.



لینک های به دست آمده از تارنما هایی است که به همگی اجازه ی دسترسی به محتوا را می دهند، این بدان معناست که آنان حاوی مجموعه ای از مقالاتی می‌باشند که فاقد هر گونه انسجام و هماهنگی است. این ها هم نوعی مزرعه لینک و پیوند به حساب می آیند.

وبسایت هایی که مجموعاَ کیفیت پایینی دارند. مثلا وب سایت هایی با اعتبار دامنه یا Domain Authority ذیل، حاوی مجموعه ای از لینک های خارجی یا محتوای ضعیف و تکراری.

زمانی که لینک و پیوند های زیادی از سایر کشورها به دست می آورید( برای مثال وب سایت شما بریتانیایی است البته تمامی لینک های آن روسی می باشد ).

لینک و پیوند های زیادی دارید که تنها از یک سایت آمده است( مخصوصا در حالتی‌که این وبسایتی با کیفیت تحت باشد ).

در یک عصر کوتاه لینک های زیادی از یک تارنما به دست بیایند( این بدان معناست که برای این پیوند ها پول پرداخت شده است ).

اساسا گوگل میتواند لینک و پیوند های” بد” و” اسپم” را تشخیص دهد، تنها کافی می باشد تا به غیرطبیعی و ساختگی بودن آنان تردید کند.


2. چطور می اقتدار بک لینک های اسپم را شناسایی کرد؟

همان گونه که گفته شد در گذشته وب سایت های زیادی به دلیل داشتن بدلینک های خریداری شده یا به وسیله کلاه سیاه سئو یا black hat SEOs شاخته شده بودند جریمه شدند. ولی حتی در شرایطی که از این تکنیک ها استعمال نمی‌کنید، ممکن می باشد همچنان وبسایت های اسپم شده سوای اطلاعتان به سایت شما لینک و پیوند شوند. برای مثال بعضا افراد گرفتار seo منفی یا negative-بهینه سازی شده یا ممکن می باشد خطاهایی به وجود بیایید و باعث شود که گوگل یک لینک و پیوند را غیرطبیعی تلقی کند.


اولی چیزی که نشان میدهد شما به دلیل بدلینک ها جریمه شده اید کاهش چشم گیر در رنکینگ سایت تان می باشد.


در‌صورتی‌که چنین اتفاقی بیفتد باید از اول منشاء کلیه لینک و پیوند هایتان را باز‌نگری کنید.


به Google Search Console بروید

در بخش Dashboard، گزینه “Search Traffic” را انتخاب کرده و بعد از آن برروی “Links To Your Site” کلیک نمایید.

در قسمت چپ، “Who Links The Most” را می‌بینید، بر کلمه و واژه “More” کلیک فرمایید.

آن گاه، بر عبارت “Download Latest Links” کلیک کرده تا همگی لینک و پیوند های مو جود در سایت تان را که گوگل از آن ها اطلاع داراست را بررسی فرمایید.

لینک و پیوند ها را مرور نمایید، به‌دنبال لینکی بگردید که ممکن است کیفیت بدی داشته باشد.



ممکن است شناسایی برخی از این لینک و پیوند ها بسیار ساده باشد در حالیکه برخی دیگر بسیار سخت است. درپی URLs بی کیفیت شامل اعداد و حروف بزرگ ، وبسایت های خارجی، سایت هایی که چند مرتبه به سایت تان پیوند شده اند، بگردید.