سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محتوای مقاله یا محصول باید چند کلمه باشد؟

سئو سایت

دنیای seo لبریز میباشد از سوال ها بحران برانگیز که هیچ‌کس پاسخ قطعی برای آن ندارد! در واقع خیلی از ابهاماتی که در حوزه بهینه سازی وجود دارا‌هستند، مثل چراغ نصفه‌سوخته دائماً در ذهن ما خاموش و پر‌نور می شوند. چرا؟ چرا که گوگل جواب بدیهی و روشنی به آنها نداده و صرفا می‌قدرت به تجربه و تشخیص متخصصین بهینه سازی رجوع و برگشت کرد. دیدنی میباشد که نظرها متخصصین هم با یکدیگر گوناگون میباشد و همین مساله موجب سردرگمی بیش تر برای اشخاص جدید وارد می شود.
در شرایطی‌که مقداری در ایجاد محتوا دست داشته باشید (یا این که حتی به آن عشق و علاقه‌مند باشید!)، خوب می دانید یکی سوالهای لعنت شده در حوزه بهینه سازی، مرتبط با تعداد کلمه ها مطلوب برای یک نوشته‌ی‌علمی و تاثیر آن در موضع وبسایت میباشد. 
لحاظ متخصصین در جواب‌گویی به‌این سوال گوناگون میباشد؛
گوگل به تعداد واژه و کلمه نگاه نمی‌کنه، صرفا کیفیت مهمه!
هرچی تعداد عبارات مقاله‌ها بیش تر باشه، بخت کسب منزلت بالاتره
دیگه کی شکیبایی داره مقاله‌ها بلند بخونه، پس هر چی کوتاه‌خیس، بهتر
قصد داریم یک توشه و برای مدام، این چراغی که در اکنون پر‌نور خاموش شدن میباشد را خاموش! کنیم و با یک نگاه آماری، شایسته ترین پاسخ را بدین سوال بدهیم.
مهم‌ترین سوال های رایج در seo
آیا طولانی بودن نوشته‌ی علمی یک قیمت میباشد؟
پژوهش ها متعددی راجع‌به ارتباط در بین تعداد عبارات یک برگه و کسب منزلت در نتیجه ها کاوش صورت گرفته میباشد. به صورت عجیبی سود طولانی تر آنها یک چیز بوده؛
محتوای طولانی بخت بیشتری برای کسب رده در گوگل دارااست.
در شرایطی‌که تمام وب را ذیل و رو کنیم، به 3 تحقیق مهم در خصوص نقش تعداد لغت ها در seo میرسیم؛
مبتنی بر آماری که کمپانی Ahrefs ارائه نموده است، اواسط تعداد لغات جانور در یک نوشته‌ی‌علمی برای جایگاه 1 گوگل حدود 750 واژه و کلمه میباشد.
آمار ahrefs در زمینه ی تاثیر تعداد کلمه ها محتوا در بهینه سازی

مطالعه وبسایت Semrush نتیجه ها مشابهی داشت و به دو نکته قابل توجه دیگر را اشاره داشت:
صفحاتی که در سکو‌های بالا میباشند حجم محتوای بیشتری نسبت به رقبای خویش در به عبارتی کاوش دارا‌هستند.
محتوای صفحاتی که در کلمه ها پرجستجو مقام مطلوب دارا‌هستند، 1.5 برابر طولانی‌خیس از صفحاتی‌ست که در لغت ها بی آلایش درجه دارا هستند.
آمار Semrush در زمینه ی تاثیر تعداد لغت ها محتوا در بهینه سازی
مطالعات وب سایت مشهور Backlinko هم نشان می دهد که؛ معدل تعداد لغات برای مقالاتی که در جایگاه 1 گوگل می باشند، نسبتاً 1900 واژه میباشد.
تحقیق تارنما backlinko در زمینه‌ی تعداد کلمه ها مطلوب بهینه سازی

تا اینجا معین شد که همگی متخصصین در باب تاثیر طولانی بودن محتوا بر کسب مرتبه بهتر حادثه حیث دارا هستند. البته نکته بسیار مهم نگهداری کیفیت محتوا و رضایت استفاده کننده در کنار طولانی بودن متن میباشد.
در حالتی که به انگیزه استفاده کننده از کاوش توجه نکنیم این اعداد به شدت فریبنده میباشد. بسیار اتفاق افتاده که محتوایی باارزش و کاربردی نوشته‌ایم اما تعداد لغت ها آن کمتر از 1500 بوده میباشد، به آرزو آن‌که مقام بهتری در حاصل کاوش کسب نماید با افزودن محتوای بی‌انگیزه و اصطلاحا آب بستن در محتوا همگی چیز را نابوده کرده‌ایم.
طولانی بودن یک نوشته ی علمی چهت نیل به جایگاه یک گوگل، لازم و کفاف نمیدهد!
قبلی از نگارش نوشته‌ی‌علمی و تصمیم‌گیری در خصوص تعداد عبارات آن بهتر میباشد به دو فاکتور ذیل اعتنا کنیم:
1. انگیزه استفاده کننده از کاوش چه می باشد؟
اعتقادوباور نمائید که ما خیلی دوست داریم، یک پاسخ سرراست به شما بدهیم و با یکی (برای مثال 2000 تا)، شر این سوال را برای مدام از ذهنیت شما کوتاه کنیم. البته قرار وجود ندارد خودمان را فریب دهیم. تعداد عبارات محتوا براساس قضیه کار گوناگون میباشد؛ برای مثالً درصورتی که یک وب سایت خبری داریم، طبیعتاً نمی‌توانیم متن آن را به 2000 کلمه و واژه برسانیم، حتی در صورتیکه بشود حقیقتا انتظار داریم که تمامی آن را بخوانند؟
وظیفه یک خبرگزاری، رساندن مهم ترین خبر‌ها در کوتاه‌ترین عصر ممکن میباشد. در صورتیکه موضوعات جانبی و غیرضروری را در متن یک خبر بگنجانیم، این محتوای طولانی خیر صرفا برای دیگرافراد موءثر وجود ندارد، بلکه وقت گرانبهای آنها را هم میگیرد. 
از طرفی در حالتی که حوزه عمل وب سایت، عیب گیری و بازنگری تولید ها دیجیتال میباشد، هر چه طولانی تر درمورد خصوصیت‌ها و تجهیزات متاع داده ها بدهیم، استفاده کننده رضایت بیشتری از مطالعه خواهد داشت. این‌جا مخاطب ما می خواهد برای فرآورده هزینه نماید و برای‌ش مهم میباشد که پیشین از خرید، همگی چیز را در زمینه ی جنس بداند.
اکنون تصویر فرمائید که استفاده کننده دیگری در گوگل کاوش نموده است، بها روز دلار. به لحاظ شما یک نوشته ی علمی 2000 واژه‌ای جواب بهتری برای جستجوی استفاده کننده میباشد یا این که یک متن دو خطی؟ می پندارم با همین نمونه عمق موضوع برای کلیه ما پر‌نور شد.
2. جواب مطلوب برای این انگیزه چه می‌باشد؟
او‌لین گام شناسایی انگیزه استفاده کننده از کاوش بود، در نمونه “بها دلار” انگیزه استفاده کننده برای ما معلوم میباشد و می دانیم که محتوای طولانی نمی‌تواند برای‌ش راضی کننده باشد. اما در بخش اعظمی از موضوعات قابلیت حدس زدن یا این که پیش‌داوری نیست. برای جستن جواب مطلوب یعنی حجم محتوای استاندارد برای این کاوش یک راه‌حل معمولی موجود است:
پیشین از استارت به تایپ کردن نوشته‌علمی، عبارت کلیدی خویش را در گوگل کاوش کرده و وبسایت‌هایی که در سکو‌های بالای حاصل حضور دارا هستند را باز‌نگری کنیم. درصورتی که سایتی در پیوند نخستین میباشد اما محتوای طولانی ندارد، این گوگل این تعداد واژه را برای انتقال پیام و جواب‌گویی به استفاده کننده کافی می داند میباشد.
مثلا، عبارت “زمان seo” را در گوگل کاوش کرده و حجم محتوای قرار گرفته در برگه برای 5 رده اولیه را باز‌نگری کردیم:
منزلت نخستین (آکادمی وبسیما): 600 کلمه و واژه
مقام دوم: 1100 کلمه و واژه
مقام سوم: 3000 کلمه و واژه
مقام چهارم: 430 کلمه و واژه
رده پنجم: 440 واژه و کلمه
شاید از پریدن بالای تعداد لغت ها در موضع های متفاوت تعجب کرده باشید، اما در حالتی که خودتان کاوش کرده و محتوای این صفحه ها را باز‌بینی نمایید متوجه خواهید شد که علاوه بر متن، تصویر و ویدیو نیز در آن ها موجود هست. یعنی میزان گوگل برای انتخاب کیفیت (یا این که حتی طولانی بودن) محتوا تنها تعداد لغات وجود ندارد! یک تصویر مطلوب یا این که ویدئویی 2 دقیقه‌ای قادر است به اندازه صدها واژه و کلمه پیام را به مخاطب منتقل نماید.
بینش گوگل در امر تاثیر تعداد لغت ها بر رده نوشته‌ی‌علمی چه می باشد؟
کتاب Search Quality Evaluator Guidelines که در سال 2018 بوسیله گوگل و به‌تیتر ارشادوراهنمایی برای آنالیز نتیجه ها کاوش منتشر شد، به طور قانونی درباره‌ی تعداد مطلوب کلمه و واژه در مقاله‌ها کلام شده‌است:
نگاه گوگل درباره‌ی تعداد مطلوب لغات مقاله‌ها 
در‌این متن، گوگل هیچ عددی را تحت عنوان یک ترازو اثبات و ایده آل برای مقاله ها در لحاظ نگرفته و فقط به «یک مقدار راضی کننده از محتوای کیفیت بالا» اکتفا نموده است. این یعنی تعداد کلمه ها یک نوشته‌ی علمی نسبی میباشد و همان طور که پیش‌خیس گفتیم به انگیزه استفاده کننده از کاوش و قضیه نوشته‌ی علمی متعلق میباشد.
اینجانب یک نوشته‌ی‌علمی طولانی و کیفیت خوب نوشته‌ام، چرا منزلت قابل قبولی ندارد؟!
قرار وجود ندارد که هرکسی یک نوشته‌ی علمی با کیفیت و طولانی نوشت فورا به صدر حاصل کاوش رسد! طولانی بودن و حتی با کیفیت بودن محتوا صرفا بخت حضور مارا در برگه اولیه ارتقاء می دهد. گوگل برای محاسبه وب سایت‌ها، بیش تر از 200 فاکتور را برری مینماید. یعنی چنانچه سایتی محتوای طولانی و با کیفیتی هم بنویسد البته اعتبار دامنه پایینی داشته باشد، به نسبت تارنما های با DA بالا، اقبال کمتری برای کسب منزلت در ورقه اولیه داراست.
به غیر از اعتبار دامنه چه فاکتورهایی در کسب مرتبه تاثیر‌گذار میباشد؟ می توانید با قرائت نوشته‌ی‌علمی مهم‌ترین فاکتورها برای ارتقا جایگاه وب سایت با این کارداران بیش تر آشنا گردید.