سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریدایرکت چیست؟ آموزش ریدایرکت ها در وردپرس

 

seo وب سایت همان طور که می‌دانید در بهینه سازی ، ریدایرکت یا تغییر تحول مسیر به آدرسی جدید ، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو به آدرس URLی نو و غیر از آدرس صفحه‌ی کهن می باشد. به بیان ساده‌تر ، ریدایرکت روشی می باشد که به کمک آن، کاربران و موتورهای جستجو به صورت اتوماتیک به آدرس جدید برگه یا سئو سایت شما منتقل میگردند.

 

 

 

شاید شما صفحه یا صفحاتی را در وب‌وب سایت خود داشته باشید و بخواهید آنان را به آدرسی جدید منتقل نمائید یا قصد دارید کاربران را از ورقه‌ی خود به آدرس domain.com/test1 را به آدرس domain.com/test2منتقل فرمایید، یا می‌خواهید تمام محتوای وب‌وبسایت خود با دامنه domain.com را به آدرس جدید newdomain.com منتقل نمائید. بنابرین ریدایرکت برای این بخش به کارگیری می‌گردد.

 

 

 

به بیان عادی موردها استفاده از ریدایرکت به دو مدل کلی تقسیم میگردند:

 

هنگامی که آدرس تمام یا برخی صفحات وب‌وب سایت عوض میشود.

 

وقتی که برای یک محتوای تکراری یا یکسان در وب سایت تعدادی آدرس متعدد موجود است و به دلیل محدودیت Duplicate Content در سئو ناچاریم تمام آدرس‌ها را بر روی یک آدرس اصلی انتقال دهیم.

 

ریدایرکت 301 یا تغییر مسیر دائمی

 

ریدایرکت 301 مناسب ترین روش تغییر و تحول مسیر به همدم انتقال اعتبار و بها ورقه مورد انتقال است. در این‌شرایط‌ کلیه اعتبار صفحه انتقال یافته به صفحه گزینه انتقال هدایت میگردد. فرض نمایید قصد دارید URL کاغذ ای از سایت تان را که دارای مرتبه مناسب در نتایج جستجو جای‌دارد تغییر و تحول دهید. در این‌حالت می باشد که می‌توانید به راحتی با ری دایرکت 301 انتقال آدرس را به صفحه جدید انجام دهید. انتقال 301 از هر سایتی با هر آدرسی به هر تارنما یا صفحه های آن قابل انجام است.

 

 

 

ریدایرکت 302 یا تغییر و تحول مسیر موقت

 

ریدیرکت 302 یا انتقال موقت سیرتکامل دیگری از انتقال می باشد. از این دسته تغییر‌و تحول مسیر معمولا برای انتقال کاربر به صفحه های مشخصی بصورت موقت استعمال میشود. دقت داشته باشید در این صورت‌ اعتبار صفحه انتقال یافته محافظت و تنها محتوا و url آن عوض میشود.