سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا سئوی تضمینی، حقیقت ندارد؟

seo وبسایت این ایام عبارت سئوی تضمینی ، بهینه‌سازی تضمینی و یا ضمانت قرار گرفتن در درجه اول گوگل در قریه روز و چیزهایی شبیه به این را زیاد می‌شنویم. عبارت‌هایی که وسوسه‌کننده البته شک برانگیزند و مارا به خیال و خاطر شعارهای تبلیغاتی یک شبه لاغر شوید و یا تناسب اندام در قریه روز می‌اندازند که همه‌مان به خوبی میدانیم هیچ اعتباری پشتشان نیست.

seo تضمینی چه چیزی است؟

سئوی تضمینی دروغی‌ست که دوست داریم باورش کنیم البته اعتقادوباور کردنش سئو سایت  تبعات جبران ناپذیری برای وبسایت ما دارد. بهینه سازی تضمینی شعار وسوسه‌انگیز اما نامعتبری‌ست. درست مثل این می باشد که در یک مسابقه سوارکاری سوای پایان، ضمانت فرمائید اسبتان صد در صد مسابقه را می‌برد، در حالی که در حقیقت هیچ خط پایانی برای این مسابقه وجود ندارد و شما تنها میتوانید امیدوار باشید اسبتان تندتر بدود و از دیگر‌ اسب‌ها جلو بزند.

در حالتی که سئو فقط ردیف کردن کلمه ها کلیدی در یک متن بی راز و ته و یا ایجاد بک ‌لینک‌های زیاد و حتی غیر دارای ارتباط بود، می‌توانستید وعده بهینه سازی تضمینی و یا سکو نخستین گوگل در روستا روز را اعتقادوباور نمائید ولی داستان این می باشد که الگوریتم‌های گوگل، زنده و پویا و مدام در حالا تغییرند و هیچ‌کس نمی‌داند الگوریتم‌های بعدی گوگل که در راهند چه خوابی برای سایت‌ها دیده‌اند؟

از طرفی، خیلی‌وقت‌ها این مشتری‌ها می‌باشند که انتظار دارند در عوض پولی که پرداخت میکنند یک تضمین قدرتمند و محکم دریافت کنند، سئو مثل خرید فریزر یا هر وسیله‌ی دیگری نیست که به شما ضمانت یک سری ساله داده شود، همانطور که گفته شد الگوریتم‌های گوگل مدام در حالا به روزرسانی و تغییرند و اصول seo همزمان با این تغییرات، رشد می‌کند. به این ترتیب شرکت‌های سئو صرفا می‌توانند درباره‌ی تندرست و کیفیت برنامه‌هایی که روی وب سایت شما اجرا کرده‌اند به شما اطمینان بدهند.

به دنبال به دلایلی اشاره میکنیم که ثابت می نمایند باصرفه‌سازی تضمینی و یا seo تضمینی وبسایت، حقیقت ندارد.

 

1- گوگل هشدار داده است : به سئوی تضمینی اعتماد نکنید

همان‌طور که می دانید گوگل با هیچ شرکت بهینه‌سازی درباره نیست. از طرفی، گوگل اعلام کرده است هیچ سایتی نمی‌تواند قرار به چنگ آوردن در سکو یک گوگل را تضمین کند. بنابراین هر بعد از ظهر عبارت‌های مثل seo تضمینی و یا سئوی تصمینی سایت را دیدید، میتوانید به راحتی آن شرکت را از لیست آیتم‌هایتان حذف کنید و جهت دریافت خدمات seo به شرکت‌های معتبر مراجعه نمایید.

 

2- سئوی تضمینی وبسایت یک وعده توخالی ست.

اگرچه عبارت سئوی تضمینی وسوسه‌انگیز و جالب می باشد و باعث جلب مشتری می گردد اما در نهایت کاری که مشتری تحویل می گیرد بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که انتظارش را داشته می باشد. شرکت‌هایی که وعده سئو تضمینی می‌دهند، سایت شمارا برای یکسری لغت ها کلیدی مختص در مرتبه‌های اولیه گوگل قرار می‌دهند، بدون این که میزان رقابت و انتظار ورودی گوگل را در نظر بگیرند.

 

3- درجه اول گوگل هدف نیست، وسیله‌ست.

فرض نمائید شما برای یکسری واژه کلیدی خاص در درجه اول گوگل قرار بگیرید باز هم این کفاف نمیدهد و شما نیاز به یک دقت همه جانبه روی تمام عبارات کلیدی دارید. از طرفی ممکن است افراد زیادی وارد تارنما شما بشنوند ولی با کیفیت قابل قبول در محتوا یا محیط وبسایت مواجه نشوند و خیلی زود بدون این که به صفحات دیگر سر بزنند، وب سایت شما را ترک کنند. در این‌شرایط‌ با افزایش نرخ خروج، به مرور گوگل متوجه می‌گردد که وب سایت شما از نگاه کاربرها قابل قبول نیست و جایگاه وبسایت شما، کاهش پیدا خواهد کرد.

 

4- الگوریتم کبوتر گوگل، دشمن سئوی تضمینی ست.

در‌حالتی که با الگوریتم کبوتر گوگل آشنا باشید، می دانید که نتیجه ها جست و جوی فردی در تهران متعدد از حاصل جست و جویبار فردی‌ست که همان عبارت را در شهر دیگری مثل رشت، جست و جو می نماید. با توجه به وابسته بودن سرچ‌های گوگل به متغیر مکان، عبارت بهینه سازی تضمینی کاملا بی‌مضمون‌‌ست. این ایام گوگل پیرو رسیدن به نتایج جست و جوی بار منحصر به فرد برای هر کاربر با اعتنا به وضعیت مکانی‌ست و هم‌چنین با به کار گیری از اطلاعاتی که از اکانت گوگل شما به دست میاورد، سایت‌های مناسب شمارا با تقدم‌های بالاتر نشان خواهد بخشید.