سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معجزه ای بنام Site Map یا نقشه سایت

سئو سایت

 

قطعاً وقتی که به تارنما های وسیع نگاهی می اندازید با این تیتر مواجهه میشوید: نقشه وب سایت یا این که SiteMap. شاید با خویش تصور کنید پباده سازی یک نقشه از وب سایت چه بهره ای میتواند داشته باشد؟ در‌این نوشته از وب سایت seo سرویس شما پهنا میکنیم که‌این نقشه فقطً خاص بازدیدکنندگان وب سایت وجود ندارد. در واقعیت بایستی اظهار کرد منش را به موتورهای کاوش نشان میدهد تا بتوانند ریلکس خیس و سریعتر مطالب را ایندکس نمایند. در حالتی‌که شما صاحب و مالک یک وب سایت می باشید حتماً میخواهید مطالب و نوشته های شما تخت گاز و در بازه زمانی عصر بسیار کوتاهی به وسیله یوزرها پیدا شوند، از این رو به وبسایت مپ نیاز پیدا خواهید کرد. در سالهای قبل از آن فقط به مراد ارشادوراهنمایی یوزرها استعمال می‌شد ولی درحال حاضر داده های مایحتاج را با راندمان اضافه و توجه فراتر در دست موتورهای کاوش قرار میدهد. به بیان معمولی خیس می قدرت خاطرنشان کرد یک کدام از شایسته ترین و کارآمدترین ابزارها به مراد ارائه داده به جستجوگرها، این نقشه هست.

 

وبسایت مپ را می قدرت یک پوشه متنی در حیث گرفت که مهمترین محتوا مو جود در وب سایت و نشانی تمام صفحه ها را در خویش مخفی دارااست و خزشگرهای موتور کاوش از روش آن میتوانند وب سایت را شل خیس ایندکس نمایند. وسیع ترین مزیت sitemap این میباشد که به گوگل یا این که بقیه جستجوگرها یاری مینماید به صفحه ها وبسایت دسترسی پیدا نمایند و آنها را از ساخت تغییر و تحول در صفحه های سابق یا این که به وجود داخل شدن برگه تازه با خبر سازند. با به کار گیری از آن می‌توانید بخت خویش را برای ایندکس کردن مطالب بالا ببرید چون سرعت این فعالیت را ارتقا می‌دهد. نیازی وجود ندارد به طور روزمره برای وبسایت خویش نقشه تنظیم فرمایید، همین که یک توشه مبادرت به انجام این فعالیت نمائید و کد اخذ فرمایید، بعداز آن در چهره ساخت هر برگه نو به طور اتوماتیک یک قسمت به نقشه افزوده خواهد شد.

 

 

 

اعجاز ای بنام Site Map یا این که نقشه وبسایت

 

 

 

همان گونه که گفتیم این نقشه یک فولدر میباشد که تمام نشانی های جانور در سایت را در بر داراست و با پسوند xml ساخته می گردد. وب سایت مپ یکی مهمترین و شایان توجه ترین فاکتورهایی میباشد که نقش موثری در seo تارنما ها ایفا مینماید. در صورتی یک وبسایت فعال داشته باشید که همیشه در آن تغییرات نو تولید می‌کنید و مجتواهای آپ تو دیت منتشر می فرمایید می بایست برای آن نقشه پباده سازی فرمائید چون در غیر این چهره تغییرات در بازه دوره طولانی تری به وسیله جستجوگرها چشم میگردند. قابل ذکر میباشد یک کدام از عواملی که منجر می‌گردد تارنما شما دربین وب سایت های ایندکس گردیده کاوش شود، مطرح کردن URL صفحه های مربوطه در نقشه میباشد چون در چهره به کار گیری صحیح و درست از کدهای xml و خریداری نمودن نشانی های دارای اعتبار برای جستجوگرها، URL های جانور در وبسایت به صورت انقطاع در خزش های بعدی آیتم دقت قرار خواهند گرفت.

 

در کل می قدرت اعلام کرد در ایجاد نقشه وبسایت سه فرمت موجود هست. یک دسته که از همگی مهمتر و حیاتی خیس است xml میباشد که مرتبط با اکثر موتورهای کاوش گر مانند گوگل هست. دیگری با فرمت txt میباشد (این فرمت در حین تایپ کردن نوشته‌علمی آیتم به کار گیری بوده البته فعلا دیگر کاربرد ندارد) که مرتبط با موتور جستجو گر یاهو هست و آیتم سوم که فرمت html در حیث گرفته گردیده مرتبط با وبسایت خویش شماست، یعنی آن را تحت عنوان برگه ای از تارنما قرار می دهید تا یوزرها بتوانند یک نمای کلی از تارنما را ببینند. پس در قدم اولیه تلاش فرمایید هر سه فرمت Sitemap را ساخت فرمائید. خوب اکنون ممکن میباشد این سوال را بپرسید که چه طور بایستی نقشه وب سایت را ساخت؟

 

برای تولید نقشه وبسایت چند منش موجود هست. اولیه اینکه یک مقدار مختصر با لهجه های برنامه نویسی آشنا باشید. اما به لحاظ ما نیازی به‌این عمل وجود ندارد. وبسایت ها و برنامه های متعددی این فعالیت را برای شما بصورت مجانی انجام میدهند! مثلا می اقتدار تارنما freesitemapgenerator را معرفی کرد. در حالتی‌که هم در‌پی قابل انعطاف افزاری به‌این خواسته باشید برنامه CoffeeCup Sitemapper را به شما سفارش می‌دهیم که هر سه فرم نقل شده در ابتدا را به راحتی برای شما تولید میکند.

 

برای سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس و جوملا و … نیز پلاگین های اکثری در این مورد پباده سازی و ارائه گردیده اند که شما می‌توانید از آن‌ها به کارگیری نمایید. به صورت نمونه پلاگین فوق العاده کاربردی Google XML Sitemaps یکی آنهاست. خوب تا اینجا متوجه شدید که شاید تولید نقشه تارنما عمل رنج نباشد البته به هر اکنون یک سری نکته موجود هست که می بایست به شما گوشزد کنیم که از همگی مهمتر بخش اضافه کردن آن به موتور کاوش میباشد!