سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خزنده اینترنت یا این که کراولر چیست؟

 به seo می‌رسد ، قابلیت و امکان کراول پذیری تارنما بوسیله کراولر ها یا این که خزنده اینترنت یکی‌از موضوعاتی هست که خیلی اهمیتی به آن داده نمی‌شود. این فرمان بسیار نادرست است چون قابلیت خزش یک قسمت طلاق ناپذیر از سئو میباشد. با بهبود قابلیت و امکان خزش پذیری وبسایت خویش ، اطمینان حاصل می‌کنید که گوگل از وبسایت شما مطلع میباشد. و وقتی گوگل بفهمد وب سایت شما چیست ، به صدق آن را سکو بندی می نماید و سبب بهتر شدن منزلت شما در نتایج کاوش میگردد.

آیا می‌خواهید درباره سر رتبه بندی در گوگل داده ها بیشتری کسب فرمایید؟ پس ادامه نوشته‌علمی را بخوانید!

موتور های کاوش به مراد مرور ، ایندکس کردن و رتبه بندی صدها میلیون ورقه اینترنت در وب، از ربات های ویژه ای به اسم خزنده یا این که کراولر استعمال می نمایند که به عنکبوت های اینترنت دارای اسم و رسم می باشند (چون مانند عنکبوت می خزند). اما به نظر ما این خزنده های اینترنت (Crawlerها) بیشتر مشابه زنبور های پرسنل وب هستند.

این خزنده ها وب را کاوش می نمایند و صفحه ها اینترنت جدیدی را برای احتساب و فهرست بندی ایندکس می نمایند. آن‌ها از لینک به پیوند، URL به URL میروند و اطلاعات را به سرورهای مرکزی موتور کاوش بازمی گردانند تا بتوانند در مقر داده گوگل ادغام شوند. اساساً، آن‌ها خط مقدم وب میباشند که با شناسایی داده های تازه و طبقه بندی آنها، دامنه وب را بسط می دهند.

قابلیت و امکان خزش یا این که Crawlability چیست؟

موقتی که می‌دانید crawler چیست به Crawlability می پردازیم. کراول پذیری یا این که امکان خزش سئو در مشهد به سهولت پردازش یا این که خزیدن داده ها در وبسایت برای موتور کاوش اشاره دارااست.

یک وبسایت که امکان خزش دارااست دارنده خصوصیت های زیر می‌باشد:

یک طرح بندی و چینش هویدا

یک نقشه تارنما مستقیم

دسترسی وارفته به پیوندهای داخلی هر کاغذ از محتوا

موتورهای کاوش این خصوصیات را دوست دارا‌هستند چون منجر پیمایش سایت می گردند. در بهره ، موتور کاوش برای ایندکس کردن تارنما فرصت کمتری نیاز دارااست.

در طرف مقابل ، یک وب سایت که قابلیت و امکان خزش متعددی ندارد دارنده خصوصیت های زیر میباشد:

یک نقشه سایت ناهماهنگ

پیوندهای شکسته

اشتباه های 404

صفحه های اینترنت بن بست

اینها خصوصیت های نه برای صفحه ها اینترنت نیستند چون مسیر یابی و درجه بندی را برای موتورهای کاوش رایا پارس  و خزنده های اینترنت پیچیده خیس می نمایند.

تا اینجا خیلی معمولی بود خیر؟ پس بیایید کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم ، با خزنده ها آغاز می کنیم.

چرا قابلیت خزش برای seo سایت مهم می‌باشد؟

مجموعاَ ، هنگامی که ما در زمینه‌ی بهینه سازی صحبت میکنیم ، در باب بهبود تجربه استفاده کننده سخن میکنیم. ما به دنبال راه و روش هایی برای سئو تارنما هستیم what is seo  تا قرائت ، پیمایش و درک آن برای انسان شل خیس باشد.

با این وجود امکان خزش نوعی بهینه سازی فنی میباشد. ما به دنبال بهبود تجارب کاربر نیستیم. ما در پی بهبود تجارب خزنده اینترنت هستیم. ما می‌خواهیم دسترسی به ربات های گوگل را برای دسترسی به داده ها ذخیره گردیده در تارنما شما وارفته کنیم.

چرا مهم است؟

نداشتن امکان خزش به رتبه بندی موتور جستجوگر شما زخم می رساند. گوگل نمی خواهد برای ایندکس کردن وبسایت شما خویش را در زحمت بیندازد. آن ها میخواهند داده های وب سایت شما برای خوا‌نندگان و خزنده ها و ربات هایشان بدیهی ، قابل خواندن و در دسترس باشد. در حالتی‌که گوگل در پردازش وب سایت شما خلل داشته باشد، جریمه و مجازات خواهید شد.

ربات های خزنده دارنده چیزی میباشند که بودجه خزش یا این که Crawl Budget نامیده میگردد: حد بالایی برای میزان زمان و منابعی که می‌توانند در هر سایت صرف نمایند. چنانچه خزنده تک تک وقت خویش را به گذر زمان وبسایت شما تخصیص داده میباشد به جای این که در واقع محتوا را پیمایش نماید، این بر سکو بندی آنلاین شما تأثیر می گذارد. در بدترین موقعیت، حتی ممکن میباشد از نمایه سازی سایت شما دوری نماید و شما را از اکران در نتایج جستجوی گوگل بازداشتن نماید.

حتی مشکلات جزئی ، مانند لینکهای مرده و خطاهای 404 ، می تواند Crawl Budget شمارا محصور نماید و بر نتیجه ها درجه بندی شما تأثیر بگذارد. در غایت ، مهم میباشد که تارنما خویش را تا آنجا که ممکن است خزش پذیر باشد. امکان خزش بیشتر ، دید فرات

چه چیزی می تواند بر امکان خزش وبسایت بوسیله کراولر ها تأثیر بگذارد؟

امکان خزش یا این که کراول پذیری سایت شما به عامل ها مختلفی بستگی دارااست:

نقشه وب سایت: ساختار وب سایت شما یک عنصر مهم در انتخاب قابلیت و امکان خزش میباشد. با یک نقشه سایت XML و HTML که به خیر سازماندهی گردیده‌است ، خزنده اینترنت قادر خواهد بود سایت شمارا کاوش نماید و داده ها مایحتاج برای فهرست بندی شمارا پیدا نماید. از طرف دیگر ، یک نقشه تارنما ضعیف ، شغل را برای خزنده طاقت فرسا می نماید.

سرعت بارگذاری صفحه: صحیح مثل انسان ها ، خزنده ها نمی‌خواهند  تا ابد شکیبایی نمایند تا یک ورقه اینترنت بارگذاری گردد. آن ها فقط مقدار “مجال خزیدن” یا این که میزان دارایی خزش محدودی دارا هستند که می‌توانند پیش از جابجایی به ورقه دیگر ، آن را در یک برگه صرف نمایند. با سرعت بارگذاری کمتر ، وبسایت شما دارایی خزش کمتری برای کار دارااست. در‌صورتی‌که در ادامه ارتقا سرعت تارنما وردپرس هستید نوشته‌ی‌علمی ما دراین مورد را بخوانید.

پیوند های داخلی: یک لینک داخلی یک لینک فی مابین دو برگه از محتوای وبسایت شما می‌باشد.

(برای مثال ، در اینجا یک لینک و پیوند داخلی به صفحه اصلی ما وجود دارااست.)

خزنده های اینترنت به دو برهان پیوند های داخلی را دوست دارا هستند. در بالا ، لینک های داخلی به خزنده یاری می نمایند تا صفحه های بیشتری را در وبسایت شما پیدا نمایند و به “بودجه خزش” شما یاری دهد. دوم ، اگر لینک و پیوند شما مشمول یک واژه کلیدی باشد ، این کلمه کلیدی به خزنده یاری می نماید تا بفهمد ورقه آجل راجع‌به چه چیزی باشد ، خزیدن بیشتر محتوای شما‌را برای آن وا رفته خیس می نماید.

چه کنیم تا سایت ها برای خزنده اینترنت با صرفه شوند؟

داشتن معماری سازگار تارنما

وبسایت ها بایستی از یک طرح منظم و سازمان یافته استعمال نمایند. با طراحی نقشه های وب سایت XML و HTML ، مرور سایت های خویش را برای crawler های اینترنت وا رفته فرمایید.

در اختیار گرفتن کردن قدرت پیوندهای داخلی

برای به حداکثر رساندن قیمت پیوندهای داخلی از یک استراتژی بی نقص لسنک داخلی استفاده کنید. ضمن این، همینطور بایستی احتمال خطاهای 404 را که سبب ایجاد ضرر و زیان در قابلیت و امکان خزیدن وب سایت شما می گردد ، کاهش دهید.

 معمولی نگه داشتن وبسایت ها

به پوسته های سازگار با موبایل که زمان بارگذاری با صرفه گردیده را نشان می دهند، پایبند بمانید. با این فعالیت ، وب سایت های خویش را معمولی و لبریز سرعت می سازید و به خزنده ها اذن می دهید تا آنها را در دست‌کم زمان نسخه برداری نمایند.

بارگذاری تر و تمیز محتوای تازه

خزنده ها دوست دارند محتوای نو و جدید را در یک وب سایت مشاهده نمایند. با دادن چیز نو به آن ها ، کراولر ها را به وب سایت های خویش گشوده گردانید. در‌این فرآیند میبینید که جایگاه بندی موتور کاوش به صورت مداوم تازه میگردد و بهبود مییابد.

 

امید‌داریم از قرائت این نوشته ی علمی لذت برده باشید و با خزنده های اینترنت آشنا گردیده باشید و اثر خزش پذیری وب سایت بر seo را دریافته باشید.