سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خطاهای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید

 

در شرایطی‌که تحت عنوان یک توسعه و گسترش دهنده نرم افزار جدید استارت به فعالیت فن ی ای کردید و در زمان پروژه پباده سازی نرم افزار اندروید خویش با غلط های مکرری رو به رو می‌شوید و همین دلیل نگران کننده سرعت عمل شما‌را به شدت کاهش می‌دهد به شما پیشنهاد میکنیم در‌این مقاله با ما هم پا باشید تا به مرور فاحش ترین خطاهای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید پرداخته و منش کارهایی با فایده در راستای بر طرف کردن آن ها ارائه کنیم.

سئو سایت

آنالیز و باز‌نگری خطاهای رایج در در پباده سازی نرم افزار اندروید

خطای رایج 1: ActivityNotFoundException

این نادرست از پاراگراف خطاهایی میباشد که اکثری از بسط دهندگان نرم افزار به وفور با آن عکس العمل مینمایند و معمولا هنگامی چهره میدهد که شما قصد گشودن یک Activity دارید و این Activity در منیفست تعریف و تمجید نشده میباشد.

 

در حالتی که بخواهیم به طور تخصصی خیس به توضیح این خطای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید بپردازیم می بایست بگوییم که خطای ActivityNotFoundException هنگامی به شما نمایش داده می شود که فراخوانی startActivity (Intent) یا این که یکی‌از ورژن های آن به جهت اینکه Activity توانا به اجرای Intent موردنظر وجود ندارد، باخت می‌خورد.

 

راهکار رفع خطای ActivityNotFoundException : پوشه منیفست را گشوده کرده و مطمئن گردید که همه اکتیویتی های خویش را تعریف و تمجید نموده اید و هر اکتیویتی را به صدق و با اسم بدون نقص کلاس یا این که یک نقطه تحت عنوان مخفف اسم پکیج تعریف‌و‌تمجید نموده اید.

خطای رایج2 : ClassCastException 

یکی‌از دیگر از خطاهای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید خطای ClassCastException میباشد که به جاوا مربوط می‌شود. این اشتباه معمولا وقتی صورت میدهد که بخواهیم کار cast را به غلط انجام دهیم. برای مثال فرض نمایید یک متغیر از گونه فن میباشد و بخواهیم آن را با یک int عده کنیم در چنین قوانینی می بایست شاهد خطایClassCastException باشیم .

 

راهکار رفع خطای ClassCastException : مکان این نادرست را بوسیله Log Error پیدا کرده و cast را صحیح انجام دهید.

خطاهای رایج در پباده سازی نرم افزار اندروید

 

خطای رایج3: Error converting byte to dex

این اشتباه معمولا پس از به روزرسانی پروژه build.gradle فیس میدهد.

 

راهکار رفع خطای Error converting byte to dex : برای رفع این اشتباه سفارش می‌کنیم نخست پروژه را Clean و آن گاه Rebuild نمایید. در شرایطی که صحیح نشد به package name کلاس متبوع را محاسبه فرمائید که مانند package name در پوشه Manifest باشد

خطای رایج4: INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE

این اشتباه نشان دهنده عدم فضای ذخیره کافی روی دستگاهی میباشد که قصد دارید نرم افزار خویش را روی آن اجرا فرمائید.

 

راهکار رفع خطای INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE: معمولا راه‌اندازی دوباره دستگاه مشروط به رعایت یک سری نکته می‌تواند راه‌حل ساز حل خلل باشد. در‌صورتی‌که از دیوایس مجازی به کار گیری می‌کنید، آنرا ببندید، بعد از آن AVD Manager را گشوده نمائید و دیوایس متبوع خویش را پیدا کرده و آیتم Edit را بزنید، بعد از آن مورد Show Advanced Settings را بزنید و مورد Memory and Storage را پیدا نمایید، و معیار خاطر این دیوایس را ارتقا دهید.

در صورتی‌که از یک تلفن همراه یا این که هر جور اسمارت فون به کار گیری می‌کنید، یه خرده خاطر با تزکیه مواقعی مازاد تولید فرمایید.

خطای رایج 5: NullPointerException

به جرعت می اقتدار اظهار‌کرد شناخته گردیده ترین نادرست در پباده سازی نرم افزار اندروید میان بسط دهندگان خطای NullPointerException است. این غلط زمانی رخداد می افتد که شما به یک شی که مو جود وجود ندارد ارجاع می دهید.

 

راهکار رفع خطای NullPointerException : برای رفع این نقص‌ کافیست علت ساخت exception را یافته و در صدد ترمیم آن بیایید

نوشته‌ی علمی دارای ارتباط : خطاها رایج در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه که می بایست از آن ها بپرهیزید

 

خطای رایج6: R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R

یک کدام از خطاهایی که علل متعددی می‌تواند در بروز آن دخیل باشد و به وفور نیز در طول پباده سازی لپلیکیشن اندروید تکرار می‌گردد خطای R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R است.

 

راهکار رفع خطای layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R:: برای رفع آن چند دفعه برنامه را clean و rebuild فرمائید. در شرایطی که برطرف نشد کلیه layoutها را ارزیابی کرده و مطمئن گردید ارجاع صحیح انجام یافته باشد.

خطای رایج 7 : OutofMemoryError 

عوارض متعددی را می اقتدار نمونه زد که سبب تولید خطای OutofMemoryError می‌شوند از پاراگراف مهمترین آنان می شود به نگه داشتن یک ارجاع برای زمان طولانی، بار گذاری یک عکس حجیم و کمبود خاطر کافی اشاره نمود.

 

راهکار رفع خطای OutofMemoryError : لازمه رفع این اشتباه کشف ظریف علات بروز آن میباشد.. به عنوان مثال درصورتی که نادرست ناشی از کمبود خاطر کافی بود، بایستی اندازه عکس ها را کاهش دهید.